• Mediationvaardigheden voor HR professionals 

Eendaagse training ‘Mediationvaardigheden voor HR- professionals’

Stagnerende communicatie of samenwerking en (dreigende) arbeidsconflicten leiden vaak tot mentaal of fysiek verzuim en kosten organisaties handen vol geld. U kunt als HR-professional een belangrijke rol spelen als adviseur, gespreksleider of bemiddelaar om te voorkomen dat (dreigende) arbeidsconflicten escaleren en daardoor onnodig leiden tot verzuim. Het toepassen van specifieke mediationvaardigheden kunnen daarbij goed van pas komen.

  • Datum: 24-03-2015 van 10.00 tot 17.15 uur
  • Locatie: Bunnik, Postillion Hotel. Routebeschrijving
  • Kosten: € 595,- excl. BTW (10% vroegboekkorting bij aanmelding vóór 01-02-2015 en 10% korting voor NVP-leden)
  • Trainer: Simone Kalff
  • Groepsgrootte: minimaal 6, maximaal 16

Direct aanmelden

Inleiding
De training ‘Mediationvaardigheden voor HR-professionals’ zal  vooral die HR-professional  aanspreken, die zich uitgedaagd voelt binnen de eigen organisatie een bijdrage te leveren aan een verschuiving van verzuim- naar gezondheidsmanagement. Voorkomen is immers beter dan genezen. En goedkoper!

Overal waar mensen samenwerken ontstaan vroeg of laat conflicten. Een conflict kan bijvoorbeeld ontstaan tussen twee of meer werknemers of tussen leidinggevende en medewerker. Als medewerkers er zelf niet goed meer met elkaar uitkomen kunt u als HR-professional uw vaardigheden inzetten om onnodige escalatie te voorkomen.

Doelgroep en doel van de training
Deze training is speciaal ontwikkeld voor HR-professionals en is in het verleden meerdere keren gegeven en enthousiast ontvangen. U leert (dreigende) conflictsituaties tijdig te signaleren en u leert sneller en beter te herkennen wat er werkelijk speelt. Daarnaast worden u communicatie- en mediationvaardigheden aangereikt die u in staat stellen medewerkers in een (dreigende) conflictsituatie beter te adviseren en/of te begeleiden. Dit bij voorkeur ter preventie van (mentaal of fysiek) verzuim maar eventueel ook nadat een medewerker zich al heeft ziek gemeld.

Onderwerpen
Op deze interactieve trainingsdag komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

  1. vooroordelen en aannames
  2. vaardigheden zoals actief luisteren, doorvragen, samenvatten op inhoud en emotie
  3. omgaan met weerstand en emoties
  4. omgaan met lastig gedrag en moeilijke mensen
  5. reframen
  6. escalatie en de-escalatie
  7. wanneer en hoe verwijzen
  8. diverse casuïstiek
  9. diverse handvatten

Werkwijze
Naast het aanreiken van de benodigde theorie is er gelegenheid tot het oefenen van vaardigheden. De opzet van onze training is een interactieve. Op deze manier zal de training altijd op maat van de betrokken deelnemers zijn om zo het nut van de training te optimaliseren. Na de training ontvangt u een uitgebreide reader als naslagwerk.