Klachtencommissie
Klachtencommissie – onze werkwijze
Wanneer Van Opstal & Partners optreedt als externe klachtencommissie, worden wij door de klachtenfunctionaris van de betreffende organisatie benaderd zodra een klacht is ingediend.
Binnen één week stelt Van Opstal & Partners een onafhankelijke klachtencommissie samen, bestaande uit drie leden. Daarbij wordt zorgvuldig gekeken naar juridische en inhoudelijke expertise, diversiteit en – indien nodig – taalvaardigheid. Bij een klacht die in het Engels wordt behandeld, maakt altijd ten minste één native speaker deel uit van de commissie.
Samenstelling van de klachtencommissie
Elke klachtencommissie bestaat uit:
-
een voorzitter
-
een secretaris
-
een algemeen lid
Reglementen en werkwijze
De klachtencommissie werkt volgens de geldende klachtenreglementen van de betrokken organisatie.
Wanneer Van Opstal & Partners een samenwerking aangaat om te voorzien in een externe klachtencommissie, worden deze reglementen zorgvuldig doorgenomen en – waar nodig – verbeterd of geactualiseerd, zodat zij voldoen aan actuele wet- en regelgeving en best practices.
Contact
Voor meer informatie over onze externe klachtencommissies kunt u contact opnemen met:
mr. D.H. Diercks
Contactpersoon externe klachtencommissies
info@vanopstalenpartners.nl